4 Nisan 2012

Dijital PR Üzerine

Özellikle son 5 yıl içerisinde şirketler açısından, sosyal medya ve türevleri çok önemli bir hale geldi. Hatta bu kuruluşlara yeni iş ortakları, departmanlar ve çalışma alanı sağladı. Dijital PR tam da bu noktada karşımıza çıkıyor. Kimi şirket etkileyici PR etütleri ile kullanıcılarını mutlu ederken, kimileri ise bu denizde kaybolup gitti. 

Bu serüvenin başlangıcına bakacak olursak; mailler ile 90 yıllarında başlamıştır diyebiliriz. Basın bültenleri ve kampanyaların duyurulduğu mailler ile başlayan dijital PR ve sosyal medyaya geçiş süreci ile şirketler kullanıcılarına rahat ulaşabildikleri bir mecra keşfetmiş oldular. günümüze bakıldığında sosyal medya ile her bilgiye 24 saat ulaşabilirlik ve inanılmaz bir enformasyon akışı söz konusu. 
Tüm bu gelişmelerin devamında ise; sosyal medya içerik yöneticileri, bloggerlar ve Twitter yazarları ön plana çıkmaya başladı. Artık görülüyor ki, şirketler PR çalışmalarının doğru ve bilinçli yürütülmesi için blog yazarlarına ve sosyal medya içerik yöneticilerine çok önem veriyorlar. Doğru ses tonu, doğru kelimeler ve iyi imla için bunu yapmaları gerektiğinden artık bu bölüme ciddi paralar harcıyorlar. 
Amerika başta olmak üzere Avrupa'nın bir çok ülkesinde gazeteler maliyet ve karlılık amaçları doğrultusunda basılı olarak yayınlanmayı bırakmış durumdalar. Bunun para dışındaki asıl sebebi ise insanlara ulaşma alanının genişlemesidir. İnsanların haberi anında aldıkları ve yorumlarıyla katkıda bulunmanın dışında paylaşarak viral şekilde yayabildikleri mecralar, yayıncıların ekmeğine yağ sürüyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder